Dla reklamodawców
Reklamy – rozmiary i wymagania techniczne
1. Możliwe rozmiary (w podanych wielkościach uwzględnione są spady: górny, dolny, prawy, lewy; każdy liczy 3 mm):
a) rozkładówka:
• 422×300 mm, orientacja pozioma.
b) 1 strona:
• 214×300 mm, orientacja pionowa.
c) ½ strony:
• 214×144 mm, orientacja pozioma;
• 104×300 mm, orientacja pionowa (możliwa tylko w działach Zdrowie i Biznes).
d) ⅓ strony:
• 68,5×300 mm, orientacja pionowa (możliwa tylko w dziale Z życia samorządów).
e) ¼ strony:
• 104×144 mm, orientacja pionowa.
2. Wymagania techniczne:
• Formaty plików: preferowany PDF, ewentualnie TIFF lub EPS.
• Przestrzeń kolorów: CMYK.
• Rozdzielczość efektywna: co najmniej 300 ppi.
• Wskazana jest zamiana wszystkich tekstów w reklamie na krzywe.
• Wszystkie istotne elementy reklamy powinny być odsunięte o 8 mm od krawędzi (licząc ze spadem).